SORU: Sertifika aldıktan sonra firmanın ünvanı değişti ne yapmam gerekir nasıl değiştirebilirim?
https://online.telifhaklari.gov.tr/ adresinden TC kimlik numarası ve e-devlet şifresi ile giriş yapılır. E-Belge Sistemi'nde örnek ünvan değişikliği nasıl yapılır ve yeni ünvanın Sertifikada gözükmesi için ne yapılması gerektiği ile ilgili aşağıdaki kısa videoyu izleyebilirsiniz.
ÖNEMLİ!!Ünvan, Vergi Dairesi ve Vergi numarası bilgisi Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan otomatik gelmektedir. Değiştiği durumda Hazine ve Maliye Bakanlığı’nda güncellendikten sonra bu kısımda sorgulama yapıldığında güncel bilgiler gözükür.
Videodaki bilgiler örnek amaçlıdır. Lütfen Vergi numarası veya TC Kimlik Numarası istenilen yere siz kendi Vergi numaranızı ya da TC Kimlik Numaranızı yazmayı unutmayınız.
Sertifika Bilgi Güncelleme Etiketler: e-belge | |
Ünvan değişikliklerinde öncelikle Hazine ve Maliye Bakanlığı'nda yapıldıktan sonra E-Belge Sisteminde güncelleme yapılmalıdır.- https://online.telifhaklari.gov.tr/ adresinden TC kimlik numarası ve e-devlet şifresi ile giriş yapılır. Açılan ekrandan;
- Sertifika / Yapımcı Sertifikası İşlemleri seçilir.
- Kişi seçildikten sonra ADRES BİLGİSİ, ÜNVAN gibi değişiklik işlemleri için kalem ikonuna Bilgileri Düzenle butonuna tıklanır.
- Unvan, Vergi Dairesi ve Vergi numarası bilgisi Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan otomatik gelmektedir. Değiştiği durumda Hazine ve Maliye Bakanlığı’nda güncellendikten sonra bu kısımda sorgulama yapıldığında güncel bilgiler gözükür.
- Yeşil Sorgula butonuna tıklanır. Telefon, İl, İlçe, Adres alanlarındaki bilgiler doldurularak kaydet butonu ile kayıt onay mesajı açılır. Evet butonuna basılarak kişinin kayıt işlemi gerçekleştirilir. Daha sonra sırası ile:
- Kişilerden ilgili isim seçilir
- Şubeden de ilgili isim seçilir ve
- Seçili Şube ile İşlem Yap tıklanır.
- Kaydedilmiş Sertifika için Başvuru Listesi görüntülenir.
- İlgili sertifikanın bulunduğu satırda İşlemler butonuna tıklanır ve açılır menüden Bilgi Güncelleme seçilir ve açılan ekranda ilgili alanlar doldurulur ve başvuru kaydedilir.
Başvuru kaydedildikten sonra ilgili İl Müdürlüğü başvurunuzu kontrol eder ve herhangi bir sorun yoksa imzalanır. Güncel Sertifikaya başvuru yapılan yerden ulaşılır.